03 januára 2008

Ankety na blogu Q.E.D. v druhej polovici roku 2007

V prvom rade Vám všetkým želám šťastný rok 2008, plný intelektuálne hodnotnej zábavy :-) Možno ste si všimli, že s koncom roka 2007 sa na Q.E.D. uzavreli miniankety, takže poďme sa spolu pozrieť na ich výsledky.



Väčšina hlasujúcich si myslí, že úlohy na Q.E.D. sú zaujímavé a primerané (čo ma samozrejme veľmi teší), takže budem pokračovať v doterajšom štýle a náročnosti. Len sa trochu čudujem malému (často nulovému) počtu komentárov; z nich sa zdá, akoby ste niektoré úlohy nevedeli vyriešiť a to sa mi nechce veriť. Napríklad taká úloha o konštantnej šírke je pomerne jednoduchá, podľa mňa celkom pekná a už sa neviem dočkať, ako ju viac okomentujem. Alebo možno niektoré úlohy nikoho nezaujali natoľko, aby sa odhodlal k napísaniu riešenia. Nevadí; matematické úlohy nestarnú a v priebehu rokov sa snáď nejakí nadšenci nájdu.



Najväčší záujem je o úvahy (v novej klasifikácii tém predpokladám, že by podobne dopadli aj špekulácie). No; písanie úvah je síce zábava, ale pomerne náročná na čas :-) Rôznych nie celkom domyslených nápadov na úvahy aj divoké špekulácie mám však poznačených pomerne veľa a už sa teším, ako ich postupne spracujem. Budem sa tiež snažiť pridať trochu viac odkazov na www stránky na Slovensku a vo svete, ktoré by mohli byť zaujímavé pre čitateľov takého špecifického blogu akým je Q.E.D. Ale v tom by ste mi mohli pomôcť aj Vy.



Táto anketa sa týkala špeciálne príspevku Rudyho ontológie. Potešilo ma, ako veľa ľudí sa zapojilo do tejto špekulatívno-filozofickej ankety a aj to, že len šestina z nich si myslí, že sa jedná o úplný nezmysel (Aj Rudy by sa asi potešil :-) Taktiež je zaujímavé to, že každá "ontológia" si našla aspoň jedného priaznivca. A aký je môj osobný postoj? Pravdu povediac, nie som si úplne istý, ale ak by som musel zvoliť jednu možnosť, tak by som si asi ako väčšina vybral "common sense". (Určite by som si však zvolil jednu z prvých štyroch možností. Veľmi totiž neverím, že by mohlo platiť M>F, aj keď v zásade nevylučujem nič.)

Budem rád ak využijete tento príspevok na všeobecné komentáre k blogu Q.E.D. Napríklad aké ankety by Vás zaujali? Konkrétne akým témam by som mal dávať prednosť? Je podľa Vás blogspot vhodné umiestnenie blogu Q.E.D.?

Žiadne komentáre: