23 apríla 2009

Osobnosti slovenskej matematiky: Pavel Brunovský

(Po kliknutí na obrázok sa oznam zobrazí v plnom rozlíšení.)


Mnohí z nás si neuvedomujú, že viacerí slovenskí matematici sú medzinárodne uznávanými osobnosťami a ich výsledky sa stali v matematike pojmami. Rovnako ako národ by mal poznať svoju históriu, tak aj my, študenti matematiky a matematici ako takí, by sme mali poznať, čo svetu dala slovenská matematika.

Cyklus prednášok Osobnosti slovenskej matematiky je organizovaný študentmi Fakulty matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave. Jej cieľom je priblížiť študentom ako aj odbornej verejnosti najväčšie prínosy slovenských matematikov. Každá prednáška je zameraná na dielo jednej osobnosti slovenskej matematiky, ktorá prednášku aj vedie. Dôvodom takej to formy je možnosť týchto ľudí spoznať aj osobne. Prednášky majú populárnu formu a sú koncipované tak, aby im porozumeli aj študenti a širšia odborná verejnosť.

Študenti Fakulty matematiky, fyziky a informatiky UK

4 komentáre:

Milutin Kristofic povedal(a)...

Zrovna tento tyzden som ziskal pri upratovani v kniznici MFF UK jeho knizku Zaklady matematickej teorie systemov z 1980.

Kazdopadne velmi dobry napad studentov FMFI.

Radoslav Harman povedal(a)...

Nuž profesor Brunovský je naozaj osobnosť. Trochu ma mrzí, že sa tej prednášky nebudem môcť zúčastniť (práve v pondelok popoludní mám prednášku na TU v Mníchove).

Inak je to veľmi sympatické, že študenti s takýmto nápadom vôbec prišli, čím dali najavo, že si svojich profesorov vážia a majú ich radi. To totiž, myslím si, nemusí byť na všetkých vysokých školách a fakultách samozrejmosť.

Pavel Chalmovianský povedal(a)...

Zaujimalo by ma, ci je dostupny zaznam (ak vobec nejaky je). Tiez som tam nebol.

Unknown povedal(a)...

Tak sa mi zda, ze to dr. Kilianova nahravala kamerou, takze mozno bude nejaky zaznam. Musim si to zistit. Ak to bude k dispozicii, tak to niekam uploadnem a dam link.