09 novembra 2009

Pomôžte Agátke s výzdobou

Moja dcérka Agátka dostala včera kolekciu 16 nálepiek, ktoré zodpovedajú symbolom 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, +, -, ×, /, = (v skutočnosti táto sada obsahuje aj kvietky s číslami, ale tie ignorujme). Pomôžte Agátke z týchto symbolov poskladať platnú rovnicu. Čím viac nálepiek v nej bude využitých, tým lepšie.

Napríklad rovnosť 8/4=2 je zostavená z 5 nálepiek, rovnosť 60/3=2×10 sa skladá z 8 nálepiek, ale možno (ehm) existujú aj rovnosti, ktoré používajú ešte viac týchto nálepiek...

Takáto úloha je síce trochu infantilná, ale 1. nájsť najlepšie riešenie nie je vôbec jednoduché a 2. vážnych úloh máme dosť na vyučovaní, nie? ;-)

29.11.: Ďakujeme za všetky návrhy! Agátka si vybrala a nalepila nasledovnú rovnicu:

12 komentárov:

Milutin Kristofic povedal(a)...

14 * 92 \ 8= 103 + 65 - 7

Radoslav Harman povedal(a)...

Milutin: veľmi dobré. Už tam chýba len cifra "0" a ešte môjmu vkusu by viac vyhovovalo iné použitie nálepky "10". Každopádne je to lepšie ako to, čo som po asi štvrťhodinke vyšpekuloval ja:

10*46/230+79=81

Ale možno niekoho napadne niečo ešte lepšie...

Rori povedal(a)...

teoreticky ak cyba uz iba ta nula tak v pocitacovej reci by toto bolo korektne :) :

014 * 92 \ 8= 103 + 65 - 7

Radoslav Harman povedal(a)...

Rori: To je fakt, ale potom to už na dvoch miestach nevyhovuje stopercentne môjmu vkusu. Ale aj tak je to veľmi dobré. Ešte počkám pár dní a ak nikto nepríde s ničím lepším (čo bude asi ťažké), tak Agátke slávnostne v izbe implementujeme toto :-)

Milutin Kristofic povedal(a)...

345678/2 * 0 = 9 + 1 - 10

s 0 to je velmi lahke, preto som ju ani nepouzil :)

Radoslav Harman povedal(a)...

Milutin: :-) Máš pravdu; takto sa dá vybaviť hocičo. Najestetickejší teda zostáva Tvoj prvý návrh.

Milutin Kristofic povedal(a)...

1 * 910 / 5 = 603 - 428 + 7

Peter Kováč povedal(a)...

910 / 70 + 26 = 84 - 15 * 3
85 + 102 - 97 = 10 * 36 / 4
106 + 52 - 98 = 30 * 14 / 7
... a veľa iných...

Ďakujem za motiváciu zopakovať si skriptovanie v Pythone :)

Radoslav Harman povedal(a)...

Milutin: Pekne. Ako som už napísal, ja sám som nenašiel ani jedno riešenie využívajúce všetky nálepky.

Peter: Tiež som sa zamýšľal nad tým, či si to nenaprogramujem, ale nenapadlo ma ako to urobiť rýchlo (v mojich časových reláciách cháp menej ako cca 20 minút), tak som sa tejto myšlienky vzdal. Ale nebol by som býval povedal, že je týchto maximálnych rovností až toľko. Very good.

Len teraz mám problém, ktoré z toľkých pekných riešení dať Agátke na stenu... :-)

Rori povedal(a)...

Hlasujem za : 910 / 70 + 26 = 84 - 15 * 3

:)

Tychi povedal(a)...

Já hlasuju pro něco, co bude barevně vyvážené, když se třeba potká 8 a 4, tak tam bude moc růžové pokopě..

Radoslav Harman povedal(a)...

OK, ďakujem za hlasy; asi to nalepím zajtra.

Tychi: Vídíš, tak to by ma nenapadlo. Je dobré, že tu máme aj zástupcov nežného pohlavia...